8:00-8:45 A programot beszélgetéssel indítottuk. Megkérdeztük a gyerekektől, hogy van-e közöttük, aki már esetleg tudja, mivel szeretne foglalkozni, ha felnő. Volt, aki tudta, hogy mi szeretne lenni, vagy külföldön szeretne dolgozni, stb. Elmondtuk, hogy a pályaválasztás még jócskán előttük áll, de már most tenniük kell azért, hogy majd később felvegyék őket abba az iskolába, ahova menni szeretnének, így majd eljuthatnak álmaik hivatásához. Közben kitöltöttek egy önismereti tesztet, hogy milyen beállítottságúak: humán, reál vagy mindkettő. Elmagyaráztuk, melyik fogalom mit takar. Személyes tapasztalatok arról, hogy mennyire fontos az önismeret a megfelelő hivatás megtalálásához.
9:00-9:45 Játék: a gyerekek kaptak a hátukra egy cetlit egy szakmával, úgy, hogy ő nem tudta, mi az. A többiek körülírták, ebből kellett kitalálni, mi a foglalkozás neve. Mindenki sorra került, aki szeretett volna.
10:00-10:45 Videókat néztünk kevésbé közismert foglalkozásokról, mint például stewardess, grafikus. Beszélgettünk arról, hogy mindegyik szakmának vannak különféle feltételei, személyes kritériumai, illetve veszélyei, vagy éppen kizáró tényezői. Néztünk videókat a „Hogyan készült” sorozatból, így virtuális üzemlátogatáson vehettek részt a gyerekek.
11:00—11:45 Plakátkészítés volt a program csoportban vagy egyénileg szakmákról, illetve aki még nem tudta, mi szeretne lenni, illusztrálhatta hobbiját, érdeklődési körét. Otthonról hozhattak képeket, újságcikkeket, vagy lerajzolhatták a délelőtt látott, megismert szakmákat.
Úgy láttuk, hasznosan és érdekesen telt a délelőtt, a gyerekek lelkesek, érdeklődők voltak. Örülök, hogy az osztályt most kicsit más szemszögből is megismertem, mint osztályfőnök. Jó volt együttműködni az egyik szaktanárral, így mindketten „adtunk valamit” a gyerekeknek tanórán kívül is.
2020.11.02.
https://tukorysuli.hu/index.php/9-fooldal/177-palyaorientacios-nap-5-a#sigFreeId1964afc032
Havran Mihály
NNéma-Lakatos Marianna