2020. november 3. hetében hagyományaink szerint takarékossági vetélkedőt tartottunk. Sajnos a vírushelyzet a tanórán kívüli programjainkat is befolyásolta. Emiatt online formában kellett megszerveznünk. A Redmenta felületén egy feladatlapot készítettünk, melyet minden osztálynak elküldtünk. Közösen megoldották a gyerekek a fejtörőket. Igyekeztük a feladatokat úgy összeállítani, hogy életkoruknak megfelelőek legyenek, ám mégis gondolkodtató feladványok segítségével mérjék össze tudásukat a gyerekek. Az 1-2. évfolyam és a 3-4. évfolyam azonos feladatlapot kapott. Az értékelés is eszerint történt. A változatos megmérettetésen résztvevőket finomságokkal, könyvjelzővel jutalmaztuk, valamint egy emléklapot készítettünk, mely egész évben emlékezteti az osztályokat erre a versenyre.
Eredmények:
A Takarékossági vetélkedő pontszámai, százalékai a következők:
1. a (Csekő Ágnes) pontok: 31/32, százalék: 96,88%
1. b (Pápáné Stempely Erika) pontok: 26/32, százalék: 81,25%
1. c (Sánta Anita) pontok: 29/32, százalék: 90,63%
2. a (Buzás Katalin) pontok: 32/32, százalék: 100%
2. b (Bagdi Edina) pontok: 32/32, százalék: 100%
GYP1 (Kovácsné S. Andrea) pontok: 31/32, százalék: 96,88%
3. a (Takács Lőrincné) pontszám: 41/51, százalék: 80,39%
3. b (Herpai Lászlóné) pontszám: 49/51, százalék: 96,08%
4. a (Szatmáriné R. Renáta) pontszám: 49/51, százalék: 96,08%
4. b (Ilyés Andrea) pontszám: 48/51, százalék: 94,12%
Szívből gratulálunk mindenkinek! Reméljük, a következő tanévben már személyes találkozón mérhetik össze az osztályok a tudásukat!
A vetélkedőt összeállította és lebonyolította:
Kovácsné Sipos Andrea és Szatmáriné Rakovics Renáta
8:00-8:45 A programot beszélgetéssel indítottuk. Megkérdeztük a gyerekektől, hogy van-e közöttük, aki már esetleg tudja, mivel szeretne foglalkozni, ha felnő. Volt, aki tudta, hogy mi szeretne lenni, vagy külföldön szeretne dolgozni, stb. Elmondtuk, hogy a pályaválasztás még jócskán előttük áll, de már most tenniük kell azért, hogy majd később felvegyék őket abba az iskolába, ahova menni szeretnének, így majd eljuthatnak álmaik hivatásához. Közben kitöltöttek egy önismereti tesztet, hogy milyen beállítottságúak: humán, reál vagy mindkettő. Elmagyaráztuk, melyik fogalom mit takar. Személyes tapasztalatok arról, hogy mennyire fontos az önismeret a megfelelő hivatás megtalálásához.
9:00-9:45 Játék: a gyerekek kaptak a hátukra egy cetlit egy szakmával, úgy, hogy ő nem tudta, mi az. A többiek körülírták, ebből kellett kitalálni, mi a foglalkozás neve. Mindenki sorra került, aki szeretett volna.
10:00-10:45 Videókat néztünk kevésbé közismert foglalkozásokról, mint például stewardess, grafikus. Beszélgettünk arról, hogy mindegyik szakmának vannak különféle feltételei, személyes kritériumai, illetve veszélyei, vagy éppen kizáró tényezői. Néztünk videókat a „Hogyan készült” sorozatból, így virtuális üzemlátogatáson vehettek részt a gyerekek.
11:00—11:45 Plakátkészítés volt a program csoportban vagy egyénileg szakmákról, illetve aki még nem tudta, mi szeretne lenni, illusztrálhatta hobbiját, érdeklődési körét. Otthonról hozhattak képeket, újságcikkeket, vagy lerajzolhatták a délelőtt látott, megismert szakmákat.
Úgy láttuk, hasznosan és érdekesen telt a délelőtt, a gyerekek lelkesek, érdeklődők voltak. Örülök, hogy az osztályt most kicsit más szemszögből is megismertem, mint osztályfőnök. Jó volt együttműködni az egyik szaktanárral, így mindketten „adtunk valamit” a gyerekeknek tanórán kívül is.
2020.11.02.
Havran Mihály
NNéma-Lakatos Marianna
A november 2-án megrendezett pályaorientációs nap során a 8.a osztállyal a megyei középiskolák honlapjaira látogattunk el az internet segítségével. A honlapokon megtekintettük az iskolák továbbtanulási kínálatát. A gyerek közben jegyzeteltek, kérdéseket tehettek föl és külön megbeszéltük az őket különösen érdeklő kérdéseket. Sebestyénné Dr. Kruchió Ilona előadását is meghallgattuk a fogyasztóvédelemmel kapcsolatban. A nap végén személyesen is beszélgettünk a gyerekekkel a továbbtanulási terveikről.
Szakmai videókat néztünk. Szakmáról beszélgettünk. Fogyasztóvédelmi előadásokat hallhattunk meg. Agrárszektorról hallgattunk meg előadást.
A pályaorientációs nap keretében a „Foglalkozásbemutató filmek” közül megnéztünk hármat. A filmekkel kapcsolatban Sas Éva néni kérdéseket tett fel, melyekre a gyerekek ügyesen válaszoltak. Kalóné Markovics Rozina néni az agrár szektorról tartott érdekes előadást. Én különleges szakmákról, mesterségekről készítettem szókirakót. Nem volt egyszerű a feladat, de segítséggel mindegyik sikerült. Az utolsó feladat a szókirakóhoz kapcsolódott. A csoportok az általuk választott különleges szakmához cégért terveztek.
Sántáné Illés Vilma