Téma:
Pedagógiai értékelés.
Az országos mérések intézményi eredményei értelmezésének, hasznosításának segítése.
2024. február 16-án Hrabovszki Katalin szaktanácsadó számolt be kollégáinknak a 2021/22-es es kompetenciamérés eredményeiről. A mérésben résztvevő tanulók jelenleg iskolánk végzős diákjai, illetve valamely középiskola tizedik évfolyamos tanulói. A szaktanácsadó a tanulóink által elért eredményeket a POK által meghatározott értékelési és összehasonlítási szempontok alapján tárta elénk. A mérésben szereplő területek a szövegértés, a matematika, a természettudomány, valamint az idegen nyelv voltak. Részletesen kielemeztük az egyes osztályok által elért eredményeket mérési területenként. A szaktanácsadó 48.oldalas dokumentumban értékelte a kompetenciamérés eredményeit és ppt-vel tárta elénk az elemzését.
Intézményünk tanulói a kisvárosi iskolák színvonalának megfelelően teljesítettek. Az előadó a jobb eredmények elérése érdekében típusfeladatok begyakoroltatását javasolta, valamint felhívta a figyelmet a szülői háttérkérdőívek kitöltésének fontosságára.
Célunk: A kompetencia mérés eredményeinek
javítása minden területen. A kitöltött szülői kérdőívek számának növelése.
A célokból következő feladatok és lépések megjelölése:
A szülői kérdőívek számának növelése érdekében segítség nyújtása az iskolában a szülőknek.
Szülői értekezleteken a szülők figyelmének felhívása a háttérkérdőív kitöltésére.
Csoportbontással segítjük a felzárkóztatást és a tehetséggondozást.
Úgy gondolom, sikeres volt a szaktanácsadás. Hasznosítani tudjuk az ott elhangzottakat. Szükség is lesz rá, hiszen hamarosan kezdődik az országos digitális kompetenciamérés, mely érinti a 4.-5.-6.-7.-8. évfolyamokat is!
Erről bővebben a későbbiekben adunk értesítést a mérésben résztvevő évfolyamok tanulóinak és szüleiknek!
Bak Katalin, Budainé Kántor Beáta
Kiss Márta i.v.helyettes