A program ráhangolódásaként a Mekk Elek rajzfilm sorozatból néztünk meg néhány részt. A gyerekek nagyon élvezték a mesét. Egy-egy rész után megbeszéltük, hogy milyen hibákat követett el az ezermester. A rajzfilmek után arról beszélgettünk, hogy milyen fontos, hogy hozzánk illő szakmát válasszunk, és hogy alaposan tanuljuk ki a szakma rejtelmeit.
Az első feladatunkban az általam elmondott szavakból kellett kitalálni, hogy milyen szakmára gondoltam. Ügyesen kitalálták a gyerekek a szakmákat. Megbeszéltük, hogy melyek ezeknek a szakmáknak a legfontosabb területei.
Ezután összekeveredett betűket kellett helyre tenni, úgy hogy egy-egy szakmát adjanak megoldásul. Párban oldották meg a gyerekek a feladatot, egymást segítve.
A következő feladat csoportmunka volt. Öt szakmát ábrázoló képet vágtam össze, és a csoportok feladata volt az öt kép összerakása, felragasztása egy-egy rajzlapra, és a szakmák megnevezése. Nagyon ügyesen megoldották az öt puzzle kirakását, ötletesen osztották meg egymás között a munkát.
Kakukktojás játékot játszottunk. A felsorolt szavakból meg kellett keresniük azt az egy szót, amelyik nem illik a sorba. Négy egy-egy szakma jellemzői tartalmazó szó és egy oda nem illó szó volt egy-egy sorban.
Nagy sikere volt a gyerekek körében a szakmai kvíznek. Ezt a feladatot is párban oldották meg.
A program zárásaként egy zsúfolt városrészt tartalmazó színezőt színeztünk ki. A képen nagyon sok foglalkozást ábrázoló rajz volt látható. A színezés után felsoroltuk, milyen szakmák sorakoztak fel a színezőn.
A délelőttünk nagyon jó hangulatban telt, sok mindennel megismerkedtünk a szakmák világában.
https://tukorysuli.hu/index.php/9-fooldal/168-palyaorientacios-nap-3-b#sigFreeId1668171818
2020. 11. 02. Herpai Lászlóné