A 2018/2019. tanévben a KAFFEE projekt keretében megvalósult a KRÉTA rendszerben az „e-Ügyintézés” felületen az elektronikus ügyintézés lehetősége, amelyről több alkalommal és többféle fórumon tájékoztatást kaptak. Ezt a modult a 2019/2020. tanévben már aktívan tudják használni a szülők és a pedagógusok egyaránt.
Éppen ezért kérjük, hogy a tanév elején hívja fel a pedagógusok, osztályfőnökök figyelmét a KAFFEE projekt során fejlesztésre került e-Ügyintézés moduljában található folyamatok megfelelő használatára. Az osztályfőnökök adminisztrációs terheit nagy mértékben csökkenti, ha a szülők az e-Ügyintézés felületén keresztül küldik be gyermekük hiányzásról szóló igazolását. A szülők számára is előnyös a felület használata, hiszen így biztosak lehetnek abban, hogy az igazolás eljut az osztályfőnökhöz, és azt is látják, ha az ügy lezáródott.
A szülők már a KRÉTA e-Ellenőrző moduljának használatával is egy nagyon jó lehetőséget kaptak arra, hogy gyermekük iskolai előrehaladását, hiányzását nyomon tudják követni. Az e-Ügyintézés megvalósításával pedig tovább bővült a szolgáltatások köre, így a KRÉTA rendszer készen felkínált szövegsablonokkal támogatja a szülők egyszerű, gördülékeny és otthonról elvégezhető ügyintézését.
Kérjük, hogy a KRÉTA felületén megvalósult e-Ügyintézés lehetőségéről, annak előnyeiről az osztályfőnökök tájékoztassák a szülőket. Jó gyakorlatnak tartjuk azt is, ha az intézményekben az SZMK tanév eleji értekezletein az SZMK képviselők külön is kapnak tájékoztatást a felület használatának előnyeiről.
Azonban fontos tudni, hogy az e-Ügyintézés felületét csak az a szülő láthatja és használhatja, aki gondviselői hozzáféréssel jelentkezik be a KRÉTA rendszerbe. E lehetőség megteremtése érdekében kérjük, figyeljenek oda, hogy minden szülő rendelkezzen gondviselői hozzáféréssel a KRÉTA rendszerben, vagyis ezek létrehozását követően azok kiosztásra is kerüljenek a szülők részére.
Az e-ügyintézési folyamatokkal kapcsolatban részletes leírások és videók is találhatóak a KRÉTA Tudásbázisban az alábbi oldalon:
https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=17760533
Az e-Ügyintézés mellett a KRÉTA rendszerben már minden intézmény számára elérhető az „Üzenetek” kommunikációs modul is, amelyben lehetőség van a rendszeren belüli üzenetküldésekre. Ez alapértelmezetten inaktív állapotban van. A funkciót minden egyes intézménynek saját magának kell aktiválnia, ha engedélyezni szeretné annak használatát a saját KRÉTA rendszerében.
Kérem legyen figyelemmel az üzenetváltás beállítása kapcsán a jogosultságokra. A kommunikációs modullal kapcsolatos részletes leírás, gyakorlati példák megtalálhatóak a KRÉTA Tudásbázisban az alábbi oldalon:
https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=17763962
A kommunikációs modult minden felhasználó (tanulók, szülők, alkalmazottak) a saját hozzáférésével tudja használni.
A modult az e-Ügyintézés felületén a „Beállítások-Intézmény” menüpontban kell bekapcsolni valamely „e-Ügyintéző” szerepkörrel rendelkező alkalmazottnak.
A KRÉTA rendszer nagy segítséget nyújt az intézményen belüli, de a pedagógus-szülő közötti legális kommunikációban is, megteremtve a lehetőséget a vezető-pedagógus, vezető-tanuló, pedagógus-tanuló, pedagógus-pedagógus, pedagógus-szülő közötti üzenetváltásra. Lehetővé vált, hogy akár egy osztály, évfolyam, vagy csak egy-egy csoport, akár egy tanuló legyen az üzenet címzettje. Ezen csatornák irányát az intézmény állítja be a „Beállítások-Intézmény” felületen.