Minden évben van egy nap, amikor középpontba kerül egy olyan anyag, ami számunkra olyan természetes, mint a levegővétel. Fontosságára csak akkor figyelünk fel, ha bármely okból nélkülöznünk kell. Igen, ez nem más, mint a VÍZ. Április 28-án a Víz Világnapjáról emlékeztünk meg az iskolánkban. A programban most csak iskolások vettek részt, 7 osztály 100 tanulója.
Munkatársnőmmel Kádárné Papp Rózsával, aki először vett részt egy ilyen program megszervezésében és lebonyolításában, hatalmas lelkesedéssel és örömmel szerveztünk és bonyolítottuk le ezt a programot. Rengeteg értékes tapasztalatot gyűjtve. Fontosnak tartjuk, hogy a gyermekeinknek közvetítsük azt, hogy a legegészségesebb szomjoltó az ivóvíz. A feladatok összeállításánál a játékosságra, ügyességre és az élményszerzésre tettük a hangsúlyt. A program előtt minden osztály plakátot és vízzel, víziállatokkal kapcsolatos képeket készített.
A köszöntő után közösen mondókáztunk együtt, Weöres Sándor: Tó vize, tó vize c. versét mondtuk, mutogattuk el. Ezután egy kedves vízzel kapcsolatos kéztornát mutogattunk el.
Ezt követően egy kedves kis videóval készültünk a gyerekeknek , a vízkörforgásáról tudhattak meg hasznos információkat.
A megnyitó után kerültek lebonyolításra a tényleges programok. A gyerekeket csapatokba osztottuk, minden csapat egy víziállatot képviselt. Forgószínpad szerűen érkeztek az egyes állomáshelyekre. Minden állomáshelyen ügyességi, játékos feladatokkal vártuk őket. Az időjárás viszontagsága miatt az iskola épületébe szorultunk be, de minden kis helyet kihasználva élvezetes, programmal, feladattal vártuk az oda érkező gyerekeket, felnőtteket.
A víz világnapja állomásai a következők voltak:
Az első állomáson egy éhes cápát kellett halacskával megetetni. A gyereknek nagyon tetszett a feladat, a cápa képe nem rettentette el őket, ügyesen teljesítették ezt a feladatot.
A második állomáson az ügyességüket tettük próbára egy akadálypályán haladtak végig. Két vízzel teli kisvödröt kellett egy rúdon egyensúlyozni és minél több vizet egy mérőedénybe gyűjteni. Harmadik állomáson vízcseppeket gyűjtöttek és a vízcseppeken lévő betűkből víziállat neveket raktak ki. Negyedik állomáson Körösladány egyik gyönyörű nevezetességét a duzzasztó képét kellett puzzle elemekből kirakni, illetve egy víziállatot és egy vitorláshajót. Következő, ötödik állomáson kishorgászok lehettek és horgásztudásukat mutathatták meg. Hatodik állomáson, interaktív táblán oldottak meg érdekes feladatokat. Hetedik állomáson egy régi népijátékot a csúzlizást próbálhatták ki a gyerekek, egy papírpohártornyot célozhattak csúzliból kilőtt szivacslabdával. Nyolcadik állomáson ételfestékkel festett vizespalackokat célozhattak kemény gumilabdával. Kilencedik állomáson éhes békát etethettek meg teniszlabdával, a béka szájába kellett pontosan célozniuk. Ez az ügyességi feladat ment a legkevésbé. Következő állomáson ügyességüket és gyorsaságukat tettük próbára csipesz segítségével vízcsepp lufikat gyűjthettek össze. Utolsó állomáson egy ízkostoló várta a gyerekeket. 8 féle egészséges folyadékot ismerhettek fel, úgy hogy a szemük be volt kötve. Miután minden állomást sikeresen teljesítettek a gyerekek az ebédlőben az eredményhirdetés következett. Minden osztály, aki részt vett egy víz világnapi emléklapot kapott, illetve minden tanuló egy fél literes ásványvizet és egy kis csokival kedveskedtünk nekik.
Azt éreztük az egész program alatt, hogy mind a gyerekek, mind a felnőttek nagyon jól érezték magukat, lelkesek voltak. Egy vidám és tanulságos délelőttöt töltöttünk el együtt, ahol megtudhattuk azt, hogy miért is annyira fontos számunkra az egészséges ivóvíz, miért kell a környezetünkre jobban vigyázni.
Köszönjük a kollégák segítő munkáját.
Gálné Vinnai Krisztina és Kádárné Papp Rózsa
http://tukorysuli.hu/index.php/9-fooldal/245-beszamolo-a-viz-vilagnapjarol#sigFreeIdf3ae72d8cb